LOWREY Wilson, 2017, « The Emergence and Development of News Fact-checking Sites. Institutional logics and population ecology », Journalism Studies, vol. 28, n°3, p. 376-394.
Source académique
LEWIS Jeff, 331
LEWIS Jeff, 2000, « Manufacturing dissent: New democracy and the era of computer communication », International Journal of Cultural Studies, vol. 3, n°1, p. 103-122.
LI Heidi 332
LI Heidi Oi-Yee, BAILEY Adrian, HUYNH David, CHAN James, 2020, « YouTube as a source of information on COVID-19: a pandemic of misinformation? », BMJ Global Health.
LIANG Wu, 333
LIANG Wu, HUAN Liu, 2018, « Tracing Fake-News Footprints: Characterizing Social Media Messages by How They Propagate », Proceedings of the Eleventh ACM International Conference on Web Search and Data Mining, Association for Computing Machinery.
LIH Andrew, 334
LIH Andrew, 2009, The Wikipedia Revolution. How a Bunch of Nobodies Created the World's Greatest Encyclopedia, Hyperion.
LILLEKER Darren 335
LILLEKER Darren G., 2017, « Evidence to the Culture, Media and Sport Committee ‘Fake news’ inquiry », Faculty for Media & Communication, Bournemouth University.
LIM Chloé, 336
LIM Chloé, 2018, « Checking how fact-checkers check », Research & Politics.
LIPPMANN Walter, 337
LIPPMANN Walter, 1922, Public opinion, Greenbook Publications.
LIQUÈTE Vincent, 338
LIQUÈTE Vincent, 2013, « Préserver la durabilité des pratiques informationnelles des acteurs de l’architecture éco-constructive : des pratiques informationnelles à une mémoire collective de travail », Revue de l’université de Moncton, vol. 44, n°1, p....
LEE Seow 323
LEE Seow Ting, 2004, « Lying to Tell the Truth: Journalists & Social Context of Deception », Mass Communication & Society, vol. 7, n°1, p. 97-120.
LEHMANS Anne, 324
LEHMANS Anne, 2007, « Information Literacy : un Lien entre Information, Education et Démocratie », Esquisse, n° 50- 51, p. 25-40.
LEMIEUX Cyril, 325
LEMIEUX Cyril, 2007, « À quoi sert l'analyse des controverses ? », Mil neuf cent. Revue d'histoire intellectuelle, n°25, pp. 191-212.